Poradnik – webwriting
W Pracowni zajmiemy się również tematem pisania tekstów internetowych. Poprosiliśmy Panią dr Joannę Wrycza-Bekier o przygotowanie dla nas praktycznego poradnika, który opublikujemy w formie interaktywnej infografiki, do której będziecie mogli zawsze szybko sięgnąć po inspiracje i dobre wskazówki.
W związku z tym, że zależy nam aby treść odpowiadała maksymalnie waszym potrzebom i oczekiwaniom, postanowiliśmy zaproponować kilka bardzo szczegółowych tematów. Opracujemy ten, który zdobędzie najwięcej waszych głosów.
Głosujcie! Na odpowiedzi czekamy do 5. lipca. Z góry dziękujemy za pomoc. – zakończyliśmy zbieranie głosów.
Najwięcej głosów (53%) zdobył temat:
Jak pisać zwięźle i wyraziście (trzy komponenty dobrego stylu: dynamiczne czasowniki, konkretne rzeczowniki, inspirujące przymiotniki)
tak wyglądał rozkład głosów na pozostałe tematy.
Jak optymalizować tekst pod kątem wyszukiwarki (wybierać słowa kluczowe, uzupełniać znaczniki meta, opisywać linki) | 25.5% | |
Jak tworzyć treści zgodnie z badaniami eyetracking i zasadą odwróconej piramidy | 17% | |
Jak zadbać o wizualną przejrzystość tekstu internetowego (dobór czcionki, podział na akapity, wyróżnienia, wyliczenia, nagłówki) | 15.8% | |
Jak pisać zwięźle i wyraziście (trzy komponenty dobrego stylu: dynamiczne czasowniki, konkretne rzeczowniki, inspirujące przymiotniki) | 53.9% | |
Jak pozbyć się słów, które zaśmiecają zdania i usztywniają tekst | 39.4% | |
Jak tworzyć chwytliwe i klikalne tytuły internetowe | 22.4% | |
Jak napisać zwięzły i wciągający lead, czyli wstęp do wpisu na blogu | 29.7% | |
Jak napisać wpis na blogu eksperckim (w oparciu o 5-częściową strukturę) | 25.5% | |
Jak nawiązać kontakt z czytelnikiem (wspólny język, zwroty do czytelnika, pytania) | 26.1% | |
Jak pisać statusy na Facebooku (np. porada, wezwanie do działania, statystyka, cytat) | 17% | |
Jak zmieścić się w 140 znakach, czyli o pisaniu tweetów | 12.1% |
Dziękujemy wszystkim za głosowanie. Gotowy poradnik planujemy pokazać wam jesienią!