Single Blog Title

This is a single blog caption
19 Czerwiec 2015

Poradnik – webwriting

W Pracowni zajmiemy się również tematem pisania tekstów internetowych. Poprosiliśmy Panią dr Joannę Wrycza-Bekier o przygotowanie dla nas praktycznego poradnika, który opublikujemy w formie interaktywnej infografiki, do której będziecie mogli zawsze szybko sięgnąć po inspiracje i dobre wskazówki.
W związku z tym, że zależy nam aby treść odpowiadała maksymalnie waszym potrzebom i oczekiwaniom, postanowiliśmy zaproponować kilka bardzo szczegółowych tematów. Opracujemy ten, który zdobędzie najwięcej waszych głosów.
Głosujcie! Na odpowiedzi czekamy do 5. lipca. Z góry dziękujemy za pomoc. – zakończyliśmy zbieranie głosów.

Wyniki.

Najwięcej głosów (53%) zdobył temat:

Jak pisać zwięźle i wyraziście (trzy komponenty dobrego stylu: dynamiczne czasowniki, konkretne rzeczowniki, inspirujące przymiotniki)

tak wyglądał rozkład głosów na pozostałe tematy.

Jak optymalizować tekst pod kątem wyszukiwarki (wybierać słowa kluczowe, uzupełniać znaczniki meta, opisywać linki) 25.5%
Jak tworzyć treści zgodnie z badaniami eyetracking i zasadą odwróconej piramidy 17%
Jak zadbać o wizualną przejrzystość tekstu internetowego (dobór czcionki, podział na akapity, wyróżnienia, wyliczenia, nagłówki) 15.8%
Jak pisać zwięźle i wyraziście (trzy komponenty dobrego stylu: dynamiczne czasowniki, konkretne rzeczowniki, inspirujące przymiotniki) 53.9%
Jak pozbyć się słów, które zaśmiecają zdania i usztywniają tekst 39.4%
Jak tworzyć chwytliwe i klikalne tytuły internetowe 22.4%
Jak napisać zwięzły i wciągający lead, czyli wstęp do wpisu na blogu 29.7%
Jak napisać wpis na blogu eksperckim (w oparciu o 5-częściową strukturę) 25.5%
Jak nawiązać kontakt z czytelnikiem (wspólny język, zwroty do czytelnika, pytania) 26.1%
Jak pisać statusy na Facebooku (np. porada, wezwanie do działania, statystyka, cytat) 17%
Jak zmieścić się w 140 znakach, czyli o pisaniu tweetów 12.1%

Dziękujemy wszystkim za głosowanie. Gotowy poradnik planujemy pokazać wam jesienią!